Winter! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Lieke Jong - WaarBenJij.nu Winter! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Lieke Jong - WaarBenJij.nu

Winter!

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

25 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Na een lange vliegreis met veel filmpjes, weinig slaap en bijgekomen van het afscheid (hoewel dat toch weer even moeilijk was nu ik net de lieve mailtjes las!), zijn we gisterochtend vroeg aangekomen. Na 'even' zoeken naar onze tassen en taxi, zijn we met de allerdikste, mooiste, glimmende maar ook duurste taxi naar ons hostel gebracht. Net aangekomen en gelijk laten 'afzetten. Het backpack bestaan is wat behelpen, nu al, maar we hebben een dak boven ons hoofd met een bed, douche en wc, dus we redden ons!

Na ons te hebben gesetteld zijn we een rondje gaan lopen door de buurt, wat overdag nog kan maar 's avonds niet prettig schijnt te zijn. En dat terwijl het hier om 18:30u al donker is, de rest van de avond zijn we dus op elkaar aangewezen! Tijdens een rondje lopen zijn we al een gevaar op de weg. Ze rijden hier links, wat zelfs tijdens het oversteken lastig is, laat staan als we een auto willen huren. We horen constant sirenes langskomen en er schijnen hier veel vecht- en schietpartijen te zijn. Zelf hebben we hier gelukkig weinig last van, want wij genoten van een veertien uur lange diepe diepe slaap. Wel zijn wij hier de nachtbrakers van het hostel. Aangezien we ons zelf hadden opgesloten met de 'sloten' die hier niet werken en we dus onze deur midden in de nacht hebben moeten openbreken voor een nachtelijk bezoekje aan de wc. Daar was de slaapzaal naast ons niet zo blij mee.

Terwijl ik dit typ zit ik met dikke kleren aan en muts op m'n hoofd, zoals ik ook in bed lig. Vooral 's avonds is het erg koud. Overdag is het lekker, maar ik val nog onder de blanken en niet onder de negers hier. Vandaag zijn we in de shoppingmall geweest, waar we erg veel lekker eten hebben gezien (en gekocht!). Dus wees niet bang, ik kom niet uitgehongerd terug dit keer! Verder hebben we nog weinig uitgespookt, maar evengoed veel indrukken natuurlijk! We gaan nu lekker een filmpje kijken bij de openhaard met een Zuid-Afrikaans wijntje erbij. Net nog even een krantje gelezen. Ze hebben 'ontdekt' dat veel groente en fruit eten NIET helpt tegen AIDS.:s De Zuid-Afrikaanse tijdschriften kan ik hier gewoon lezen, zoveel lijkt het op het Nederlands, dat is wel grappig.

Maar het is en blijft een wereld van verschil hier...

Tot mails! x

ps. Morgen vertrekken we naar Pretoria, waar we een nachtje bij kennissen slapen. Maandag gaan we door naar het St. Thomas House for children in Durban voor het vrijwilligerswerk. Tot snel.

  • 25 Augustus 2007 - 18:30

    Noor:

    Zo leuk om te lezen :) Ik wil nu al alle verhalen horen! Ik moet me erg in houden om niet om de 5 minuten te smsen ;)

    Dikke knuffel

  • 25 Augustus 2007 - 18:48

    Nien:

    Wohhh super cool!!:D Ik moest echt zo lachen, te dure taxi, meteen afgezet, links rijden, nachtbrakers!! haha jullie gaan daar nog wat beleven!! :)

    HAVE FUN!! En geniet van het avontuur!!
    Succes met de kou, echt afzien voor je aangezien je (net als ik) het snel koud heb! Dikke kus

  • 25 Augustus 2007 - 18:56

    Lidy:

    hé Liek,
    Na al ons sms verkeer nu hier even een berichtje. Je maakt het wel meteen spannend hoor :) Maar dat je voorzichtig moet zijn, wist je al. En die taxichauffeur heeft een goeie dag dank zij jullie!!Jij blij dat je Dave's trui mee hebt. Koukleum die je bent.Veel plezier bij Mirjam en goede reis naar Durban. Ben benieuwd of je gaat treinen, bussen of vliegen. 't Is wel zo'n 650 km. zag ik. We horen het wel weer.
    Liefs mama

  • 25 Augustus 2007 - 19:12

    Mars:

    Hé Liek!
    Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad! En ik ga trouw al je verhalen hier volgen! ;) Ik geniet er nu al van! En ik hoop jij ook, daar ga ik gewoon van uit! :D
    Dikke kus! Mars!

  • 26 Augustus 2007 - 09:55

    Dave:

    Lief, ik mis zo'n mooi vlaggetje!
    (beetje Hattrick nostalgie van me)

  • 26 Augustus 2007 - 10:57

    Thijs:

    Geweldig verhaal, het leest zo weg. Wij wachten op het vervolg. Misschien volgende keer een paar foto's er bij?
    Meiden het gaat jullie goed! Tot schrijfs.

  • 26 Augustus 2007 - 11:40

    Joyce:

    Nu hebben jullie nog even lekker kunnen relexen..strakkies waarschijnlijk hard aant werk! vele indrukken die jullie gaan krijgen.. doe voorzichtig en eet genoeg! en de volgende taxi is voor jullie he! x

  • 26 Augustus 2007 - 12:39

    Char:

    Hé lekkere koukleum van me!
    Leuk verhaal zo! Maar dat het koud was daar 'snachts hadden we je wel een beetje op voorbereid toch? (ohnee dat stond in ons kado die we vergeten waren om te geven :$)
    FF wat zout in de wonden; dat ik van8 naar huis fietste was het gewoon 18 graden haha :)

    Tot gauw weer xx

  • 26 Augustus 2007 - 14:41

    Daphne:

    Lieke!!
    Wat fijn dat jullie er al zijn en alles tot nu toe 'goed' gaat ( met wat kleine haperingen daar gelaten).
    Geniet ervan, en dikke kus aan Marije!
    Liefs Daph.

  • 26 Augustus 2007 - 14:54

    Anne:

    Hai Liek,
    Ik kom net terug van een weekendje Brussel met Daphne, Maaike, Djanaika en Ferman, maar waar jullie zijn, wil ik ook zijn.......xxxxxxxxx en ik blijf hier lezen en lezen!!

  • 26 Augustus 2007 - 17:31

    Miek:

    IK BEN JARLOERS!! Nu al!! Hebben jullie wel even jullie excusses aangeboden aan de andere slaapzaal (ontbijtjes op bed ofzo ;) ) Heel erg genieten!! Ik denk aan jullie!Doe voorzichtig!

    Dikke knuffel

  • 26 Augustus 2007 - 18:48

    Marcel En Marloes:

    hoi liek leuk van je site ik probeer alleen even of ik een reactie kan geven dus later volgt de rest veel geluk en kalm aan hé dat doen ze daar toch ook.

    gr mmq

  • 26 Augustus 2007 - 19:39

    Maris:

    lieve lieke, gaaf om te lezen je verhaal. hoe zit het met de insecten? ik benijd je niet hoor met de kou en de sirenes. een warme aai door je krullen van sonja en maris

  • 27 Augustus 2007 - 08:33

    Marloes:

    heeey liekje!

    jammer dat ik je voor je vertrek niet meer gesproken heb! ik ben nu al verkocht aan je verhalen, kijk uit naar het volgende! Heel heel heel veel plezier! geniet er van, doe voorzichtig, eet veel groente en fruit, ook al helpt het niet tegen aids, en kom niet zwanger thuis. Dat waren mijn tips voor vandaag ;)

    kus marloes

  • 27 Augustus 2007 - 11:40

    Noor En Char:

    We wilden van8 even smsen, maar dat is ons ontschoten (het was erg leuk in 't Kroegie :D).. dus maar even een berichtje!
    Jullie eerste 'werkdag' vandaag in Durban, hopelijk gaat alles goed.

    Dikke kus van ons

  • 27 Augustus 2007 - 13:34

    Daan:

    Haha heerlijk nieuws, ze zijn daar dus echt heel bewust bezig met het Aids-probleem...wat een kennis ;)!

    Veel plezier nog en geniet ervan!

  • 27 Augustus 2007 - 16:51

    Jet:

    Klinkt als... Lieke en Marij op reis :-P Dat gaat helemaal goed komen! Die maanden gaan vliegen joh, zoveel te zien en te beleven :-) haha!!
    Toppie wijffie!!

    Liefs x

  • 31 Augustus 2007 - 11:25

    Loes:

    hee liekje!
    wat spannend allemaal he,
    ben benieuwd hoe je het allemaal gaat ervaren daar en zal regelmatig je verhalen lezen hoor!
    geniet,
    liefs loesje

  • 31 Augustus 2007 - 11:38

    John:

    Hee lief, best vriendinnetje!

    Erg leuk dat we zo al je, zo te horen, spannende avonturen kunnen meebeleven. Hoop dat je ons vaak op de hoogte hou van alles wat je daar doet en meemaakt. Verder natuurlijk heel veel plezier en geniet er vooral van! (Als ik dit stukje lees zou ik ook haast gaan zeggen, doe voorzichtig...)

    Kus John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2007

Baie lekker

08 December 2007

'Kaapstad, de vriendelijke stad...

18 November 2007

Lost

30 Oktober 2007

Vrijheid past verrassend makkelijk in een rugtas!

05 Oktober 2007

Cowgirl in Lesotho
Lieke

Mijn backpack en ik!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 149641

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 05 Maart 2018

Terug naar Afrika

05 November 2016 - 05 Maart 2017

Naar het dak van Afrika!

30 September 2014 - 28 Februari 2015

5 maanden Afrika

03 Februari 2013 - 31 Maart 2013

Midden-Amerika

03 December 2011 - 01 April 2012

Zuidelijk Afrika

23 Augustus 2007 - 21 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: