Return to Africa - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Lieke Jong - WaarBenJij.nu Return to Africa - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Lieke Jong - WaarBenJij.nu

Return to Africa

Blijf op de hoogte en volg Lieke

06 November 2016 | Kenia, Mumias

Dag lief uitzwaai comité, hallo Afrika.

Hier een kort berichtje vanuit Nairobi (de hoofdstad van Kenia), waar Dave en ik gister na 7 uurtjes vliegen op Afrikaanse bodem zijn geland. Ik ben terug in Afrika! Voor nu wil ik laten weten dat we goed zijn aangekomen en dat ik hoop de komende vier maanden mooie verhalen te kunnen delen op mijn blog. Over onze eerste dag Nairobi kan ik al honderduit vertellen, maar ik vertel het nu in een korte beschrijving.

De feiten over Nairobi zijn als volgt: de stad heeft 4 miljoen inwoners. Nairobi betekent 'koele wateren' en ligt aan de rivier Nairobi. Ze noemen het ook wel Nairobbery en de stad is 'geroemd' als gevaarlijkste stad van Afrika. We slapen in downtown Nairobi, wat betekent dat we vandaag voor 18:00 u. binnen moeten zijn. Karibu sana (hartstikke welkom).

De eerste indrukken van Nairobi: Ja, ik loop hier in Afrika! Ik ruik het, ik zie het, ik hoor het, ik voel het. Ik ruik het aan de mottenballengeur op het vliegveld (ruikt elk Afrikaans vliegveld zo?). En ik ruik het aan de eettentjes op straat. Ik zie het aan de chaos in de stad, aan de kleurrijk geklede mensen. Ik zie het aan de drukte in de volgepropte bussen, de drukte op straat en in het levendige park. Ik hoor het aan het constante gebrom en getoeter van verkeer onder mijn hotelraam. Ik hoor het aan het gospelkoor aan de ene kant van het park en de oproep tot het islamitische gebed aan de andere kant. Ik voel het tijdens de spontane gesprekjes op straat met voorbijgangers. En ik voel het wanneer een vierjarig jongetje vrolijk op mij afrent, 'sasaaa' roept (Hi!) en vol trots mijn hand pakt.
Ik ben een mzungu (een blanke) en dat hoor ik regelmatig gefluisterd, terwijl mensen naar ons om kijken en wijzen. En deze mzungu's worden regelmatig welkom geheten. Karibu sana!

Morgen reizen we verder, op naar de mooie Masai Mara. Ik kan niet wachten om de prachtige Afrikaanse natuur op te zoeken. Verdere stoere verhalen volgen nog, aangezien we volgende week gaan beginnen met het beklimmen van de Kilimanjaro. Ik hoop dat dat een stoer verhaal wordt.

Voor nu een warme groet en liefs vanuit Afrika

  • 06 November 2016 - 20:23

    Lidy:

    Hallo lieve dochter en Dave,
    Veilig aangekomen in de gevaarlijkste stad van Afrika. Nou dat geeft mij rust:) De eerste indrukken zijn mooi beschreven. Beetje thuiskomen? Nu op naar de Masai Mara. Veel plezier.
    Liefs Lidy

  • 06 November 2016 - 20:37

    Marcel Keesman:

    nou nou jullie hebben toch ook geen rust in jullie kont net terug van reizen en nu alweer naar het verre afrika nou jullie hebben gelijk hoor pak wat je pakken kan en ga lekker genieten van jullie mooie spannende reis veel plezier en wees voorzichtig (ha ha ik lijk je moeder wel)

    groetejes m&m lieke en quinty

  • 06 November 2016 - 20:55

    Char:

    Jaa Kenia! ♡
    Geniet van het prachtige Masai Mara! Zo mooi!
    Wij zijn jaloers!

    Kus Niels en Char

  • 06 November 2016 - 23:29

    Marianne :

    Hi Lieke en Dave.
    Jullie hebben bijzondere trips voor de boeg! Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag, reis zoals elke keer een beetje met je mee Lieke. Wens jullie een mooie reis en een goeie klim naar boven!
    Liefs van Karel en Marianne

  • 07 November 2016 - 08:19

    Marise:

    Ha Lieke,
    Weer terug op je geliefde continent. Hoop dat je een prachtige reis tegemoet gaat.Ik zie uit naar je verhalen. Liefs voor Dave en jou.
    Marise


  • 07 November 2016 - 08:33

    Mila:

    He Lieke en Dave,

    Ik verheug me nu al op weer een hoop mooie verhalen!
    Geniet ervan samen en alvast een hele mooie en veilige beklimming van de Kilimanjaro gewenst!

    Liefs Mila

  • 07 November 2016 - 08:48

    Tettje:

    Hoi Lieke,
    Heel veel plezier in jouw geliefde Afrika en succes met de beklimming!
    Groetjes Tettje

  • 07 November 2016 - 17:38

    Nienke:

    Lieve Liek en Dave,
    Ik ben blij dat ik jullie kon uitzwaaien zaterdag. Jullie nieuwe avontuur gaat beginnen. Geniet van de natuur en dan knallen naar de top van de Kili! Wat een vette uitdaging! Ga heerlijk genieten. Als ik je zo lees ben je echt thuis gekomen, fijn. Hoop snel weer wat te horen van jullie prachtige verhalen. Dikke kusss Nien

  • 20 November 2016 - 20:01

    Wies:

    Hey Lieke, ik hoorde van mijn wf vriendin Liedje dat jullie de Kilimanjaro veilig beklommen hebben. Stoer, wat een ervaring, heel veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mumias

Naar het dak van Afrika!

Vier maanden terug in Afrika

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2017

Wanderer wandering

11 Februari 2017

The bright side of travelling

26 Januari 2017

Teranga

08 Januari 2017

Djembe Dramé

23 December 2016

The country of thousand hills
Lieke

Mijn backpack en ik!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 149545

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 05 Maart 2018

Terug naar Afrika

05 November 2016 - 05 Maart 2017

Naar het dak van Afrika!

30 September 2014 - 28 Februari 2015

5 maanden Afrika

03 Februari 2013 - 31 Maart 2013

Midden-Amerika

03 December 2011 - 01 April 2012

Zuidelijk Afrika

23 Augustus 2007 - 21 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: